

eTwinning projemiz ‘Ravindra’s European Odyssey’ tamamlandı.
"Ters Yüz" İlham Oldu: Duygusal Zekâ ve Vatandaşlık Bilinci Aynı Projede Buluştu.
Okulumuzun Hırvatistan, İtalya, Romanya ve Ürdün'den ortaklarla yürüttüğü, 9 ay süren eTwinning projemiz başarıyla tamamlandı. Disney Pixar yapımı Ters Yüz (Inside Out) filminden esinlenerek tasarlanan proje, öğrencilerimizin duygusal zekâlarını geliştirirken Avrupa vatandaşlığı hak ve sorumlulukları konusunda farkındalık kazanmalarını hedefledi.
Projenin ilk aşamasında öğrenciler duyguları tanıma ve yönetme üzerine yoğunlaştı. Empati kurma becerilerini geliştirmek için özgün senaryolar üreten öğrenciler, önce sanal bir karakter oluşturdu; Ravindra. Avrupa’ya üniversite eğitimi için Hindistan’dan gelen bu gencin karşılaşabileceği sosyal zorlukları Tricider aracıyla tartışarak çözüm önerileri sundular ve böylece vatandaşlık konusuna adım attılar.
Öğrenciler, çeşitli Web 2.0 araçlarını kullanarak kendi duygularını ifade eden içerikler hazırlarken, Avrupa’nın vatandaşlık yapısıyla ilgili araştırmalar yapıp sunumlar oluşturdular. Ardından, European Youth Parliament (EYP) simülasyonunda insan hakları, kadın hakları, çevre, eğitim ve kültür gibi başlıklarda fikir alışverişi gerçekleştirdiler.
Projenin ilerleyen aşamalarında vatandaşlık teması derinleştirildi. Okuldaki akranlarına vatandaşlık bilinci üzerine anket düzenleyen öğrenciler, elde ettikleri verileri grafiklerle analiz etti. Anket sonuçlarına göre toplumda geliştirilmesi gereken alanlara yönelik farkındalık kampanyaları düzenlendi. Bu süreçte poster, broşür, kitapçık ve billboard tasarımları gibi yaratıcı ürünler geliştirildi
Gerçek hayattaki sorunlara çözüm odaklı yaklaşımı teşvik etmek amacıyla, öğrenciler bir belediye çözüm merkezi mobil uygulaması prototipi hazırladı. Çevrelerinde gözlemledikleri sorunları bildirip çözüm önerileri geliştiren öğrenciler, bu senaryoları çizgi hikâye (comic strip) formatında görselleştirdi.
Vatandaşlık ve medya ilişkisini irdelemek amacıyla sanal bir münazara düzenleyen öğrenciler, sosyal medyanın aktif vatandaşlık üzerindeki etkilerini tartıştı. Ardından, “İdeal bir Avrupa’da çıkan gazete manşetleri nasıl olurdu?” sorusuyla yola çıkarak hayali manşetler hazırladılar.
Projenin final aşamasında ise duyarlı birer vatandaş olarak geri dönüşüm temalı yaratıcı ürünler tasarladılar. Atıklardan yeni işlevsel objeler oluşturarak çevre bilincini somut şekilde ortaya koydular.
Proje değerlendirme sonuçları, öğrencilerimizin empati, işbirliği, sorumluluk alma, duygu yönetimi ve aktif vatandaşlık gibi alanlarda önemli kazanımlar elde ettiğini ortaya koymuştur. Bu uluslararası işbirliği ile öğrencilerimiz, yalnızca bireysel gelişim değil, aynı zamanda küresel farkındalık ve toplumsal sorumluluk konularında da örnek birer birey olma yolunda önemli adımlar atmıştır.