"eTwinning Projesiyle Duygusal Zeka ve Sosyal Sorumluluk Geliştiriliyor: Gençler Aktif Vatandaşlık İçin Bir Araya Geliyor"
"Duygusal Zeka ve Sosyal Sorumluluk: Gençlerin Aktif Vatandaşlık Yolculuğu"
eTwinning Projesi:
Inner Emotions, Outer Actions
(İçsel Duygular, Dışsal Eylemler)
· Genel Açıklama
Bu proje, "Ters Yüz" adlı filmden esinlenerek öğrencilerin duygusal zekasını ve sosyal sorumluluğunu geliştirmeyi amaçlamaktadır. 9 ve 10. sınıf öğrencilerimiz, Hırvatistan’daki ortak okulumuz öğrencilerinin işbirliğiyle filmdeki duygusal temaları kullanarak vatandaşlık haklarını ve sorumluluklarını keşfedecekleri yaratıcı etkinliklere katılacaklardır. Rol oynama, drama, tartışmalar, web araştırmaları, çevrimiçi oyunlar, yaratıcı sanatlar, infografik, anket oluşturma gibi yöntemlerle öğrenciler, duygularını tanımayı ve yönetmeyi öğrenirken, aktif vatandaşlar olarak topluma katkıda bulunacaklardır.
· Amaç ve Hedefler
Projenin amacı, duygusal farkındalığı geliştirerek vatandaşlık bilincini artırmaktır. Hedefler şunlardır:
• Duygusal zekayı sosyal sorumlulukla ilişkilendirmek
• Empati, işbirliği ve hoşgörü gibi değerleri pekiştirmek
• Öğrencilerin vatandaşlık haklarını ve sorumluluklarını aktif bir şekilde uygulamalarını sağlamak
· Yöntemler
Proje boyunca, etkileşimli ve katılımcı yöntemler kullanılacaktır. Rol oynama, drama, tartışmalar, web araştırmaları, çevrimiçi oyunlar, yaratıcı sanatlar, infografikler gibi çeşitli öğrenme teknikleri aracılığıyla öğrenciler, duygularını yönetmeyi ve sosyal sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmeyi öğreneceklerdir.
· Beklenen Sonuçlar
• Duygusal zekası ve vatandaşlık bilinci artmış öğrenciler
• Sosyal sorunlara duyarlı bireylerin gelişimi
• Grup çalışmaları ve sosyal projelerde aktif katılım gösteren öğrenciler
• Empati, hoşgörü ve sosyal sorumluluk becerileri gelişmiş gençler